juli 17, 2009

New York 2 – Washington DC

Filed under: Uncategorized — roei @ 2:40 pm

New York part 2

New York is eigenlijk veel te snel gegaan. De eerste twee dagen hebben we uitgebreid beschreven op deze site. Inmiddels zit de tweede dag in Washington DC er al bijna op. Alhoewel.. we hebben nog een rit van bijna 4 uur te gaan in de trein, waar we nu in zitten. Daarna wilt Lianne nog even naar de Abercrombie en Fitch winkel. De winkel waar ik in New York nog een aantal slippers heb gekocht 😉 Maargoed, daarvoor lezen jullie deze blog natuurlijk niet.. jullie verwachten allerlei smeuïge verhalen over onze reis zelf..enjoy!

De laatste dagen in New York waren ook weer super. We hebben op de uitkijkplatformen gestaan van Rockerfeller center en de Empire State Building. De Empire State Building hebben we ’s avonds bezocht. We hadden een fantastisch uitzicht over heel Manhattan. Bekende punten die we zagen waren: Chrystler Building, Central Park, Statue of Liberty en eigenlijk alle overige grote gebouwen. Hier hebben we een foto laten maken door twee chinezen met Manhattan by night op de achtergrond. Deze foto is in het vorige bericht te zien. Niet echt gelukt dus, was te verwachten natuurlijk.. kidding;)

Voor de rest in er menig hamburgertje ingegaan bij ons in New York. Ongelofelijk ze lijken er wel niks anders te verkopen. Hamburgers, hotdogs en allerlei ander fastfood. De raarste combinaties krijg je te eten. Hamburgers met een zakje chips (menu, in plaats van patat) en onbeperkte refills cola. Aan het einde van onze vakantie zullen we een before en after foto plaatsen, ik denk dat de after foto niet eens in het bericht gaat passen. Overigens is het publiek in de MacDonalds ook een slag apart. Of het zijn de stereotype Amerikanen of het zijn mensen die niet helemaal goed wijs zijn. We voelen ons dus ontzettend op ons gemak. Vooral die ene keer dat we tegenover een donker gekleurde meneer zaten met een grote zak aan de overkant van zijn stoel. We vermoeden dat dit zijn vriend was, aangezien hij er voortdurend hele gesprekken mee voerde, zijn geld liet zien (en het voor hem telden) en hem behandelde als een kleine baby.

We zijn ook naar het Vrijheidsbeeld geweest en Ellis Island. Op Ellis Island kwamen vroeger alle immigranten aan, die de Verenigde Staten in wilden komen. Ze werden hier verzameld, medisch gekeurd en geheel gescreend. Een beetje hetzelfde idee wat wij hadden op het vliegveld.. We bezochten deze eilanden (ook het Vrijheidsbeeld staat op een eiland) met de pont. Voor dat we deze pont op konden moesten we door een ála vliegveld security tent. Voor deze tent stond een superlange rij, die het hele park ervoor doorging. Gelukkig konden er veel mensen op de boten die elke keer aan kwamen, zodat de wachttijd tot het minimum beperkt kon worden. Zeker wel een uur! Uiteindelijk bij de security moest ik ook mijn horloge afdoen van die veiligheidsman. Niet om door de scanner te laten gaan, maar hij wilde het soortnummer overnemen.. Wauh, this watch in wonderfull! Do you mind taking it off? I want it too! Ok, afstaan dan maar, anders moesten we dalijk door een extra security voor potentiële terroristen (aldus Lianne). Het was het wachten zeker waard! Een paar leuke foto’s gemaakt (zie onder andere het vorige bericht) en vervolgens weer Manhattan in. De laatste avond hebben we opnieuw gegeten in Ellis Stardust Restaurant en daarna nog even een koffie gedronken in Starbucks (ook om nog even op internet te kunnen met mijn nieuwe Ipod Touch).
De tweede vlucht

’S morgens rond negen uur, schrok Lianne wakker. Roy..Roy!! De wekker is niet gegaan! We hadden de wekker gezet om 8 uur en moesten rond 9 al op weg zijn richting het vliegveld met de metro. We hebben ontzetten snel gedoucht, dingetjes ingepakt en uitgecheckt. We hebben toen maar een yellow cab genomen richting het vliegveld en kwamen netjes op tijd.. Na ongeveer twee uur wachten op het vliegveld, vlogen we richting Washington DC. We hadden twee stoelen naast een Emergency Exit. Door elke controle die we doorkwamen werden we ervoor gewaarschuwd. Do you know what your responsibilities are? Are you in good health? Do you have any disabilities? We vroegen ons af waar we nou weer opgezadeld mee zaten, maar uiteindelijk bleek het allemaal wel mee te vallen. Alhoewel als we een emergency landing of iets dergelijks moesten maken, kwam de stewardess uitleggen, moesten we andere passagiers helpen (de vleugels op begeleiden), haar orders opvolgen, de emergency deuren openen met de hand en zo nog een aantal dingen. Gelukkig is het hier allemaal niet van gekomen en was Lianne’s stress niet nodig geweest. Rond half drie zijn we keurig netjes geland op Washington Dulles airport.

Toen we uit de gate kwamen begaven we ons richting de Supershuttle balie. Deze shuttelen ons heen en weer: vliegveld-hotel en morgen weer hotel-vliegveld. Aantal ongelofelijk chagrijnige gezichten later kwamen we aan in ons hotel, waar iedereen ontzettend vriendelijk was. Mag ook wel, aangezien het niet het goedkoopste hotel was. De kamer ziet er echt fantastisch uit. We hebben ieder een eigen Queensize bed, een apart zitgedeelte (sofa, televisie, bureauset en sofatafel) en een zeer relaxte badkamer. Wel een beetje kak voor ons, maar kak is ok! Toch?

Het hotel zelf is ook in een rijke wijk gelegen, precies in een winkelstraat met alle luxere merken (Wisconsin Avenue). Onder andere Ralph Lauren, Tommy Hillfiger, Gap en dergelijke zijn van de partij. We hebben deze eerste avond gegeten in een klein restaurantje wat kreeft serveerde. Een zacht broodje met kreeft en versgebakken patat, erg lekker! Vervolgens hebben we heerlijk geslapen in ons Queensize bed en hadden we moeite met opstaan de volgende dag. Toch maar gedaan rond half tien, want we hadden een drukke dag voor de boeg. We hebben deze dag een aantal metropassen gekocht en zijn uitgestapt bij het Witte huis, deze hebben we dus ook gelijk als eerste bewondert. Lianne beweerde nog dat ze Obama zag badderen, maar daar geloofden de omstanders niks van.. Leuk geprobeerd hoor Lianne 😛 !

Na het witte huis zijn we doorgelopen naar de Obelisk, WWII Memorial, Lincoln Memorial, Jefferson Memorial en het Capitool. Bij Jefferson Memorial hebben we nog een uurtje gewaterfietst en lekker op het water in de zon gedobberd. Washington is een zeer actieve stad, er was veel te doen.

Vandaag zijn we naar Colonial Williamsburg gegaan. Vanmorgen om half zes ging de wekker en rond half acht vertrok onze trein vanaf Union Station. Ongeveer 5 en half uur reizen laten (lopen en treinen) kwamen we aan in Williamsburg. Ontzettend leuk om wat meer over de koloniale geschiedenis van Amerika te leren. Het sfeertje in Williamsburg was ook goed. Bepaalde gedeeltes zijn nog in originele staat, sommige gedeelten zijn volgens origineel bijgebouwd. Acteurs en Actrices lopen in oorspronkelijke kledij rond en vertellen speelsgewijs meer over de geschiedenis. Naast rond te hebben gelopen in de stad zelf, hebben we ook een tour gedaan door het paleis van de Gouverneur.

Ook deze dag zit er weer bijna op. Morgen vertrekken we om kwart voor negen met de shuttle bus richting het vliegveld, om vanaf door door te vliegen naar Las Vegas. Las Vegas, here we come!!

Stay Tuned, more’s coming up ;)!